Sivut

sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Vieraat Shanghaissa

Perjantaina ystäväpariskuntamme tuli meille viikonlopuksi. He lensivät Australiasta tänne ja lähtevät kotiin huomenna. Meillä oli todella kiva viikonloppu ja sanoisinpa, että vieraamme saivat lyhyessä ajassa hyvän kuvan Shanghaissa asumisesta. Paljon jäi toki vielä nähtävää - seuraavan kerran sitten ;)

Lauantaina aloitimme päivän maittavalla ja runsaalla aamiaisella ja lähdimme ihan ensiksi feikkimarkkinoille, jonne ystävät halusivat mennä. En itse pidä kyseisestä paikasta, mutta lauantaina aamulla paikka oli hyvinkin miellyttävä kiertää, kunhan sulki korvat myyjiltä, jotka väkisin yrittivät myydä vaikka mitä.

Markkinoiden jälkeen menimme Taikang Lu:lle, jossa söimme lounasta ja kiertelimme kapeilla kujilla putiikkeja ihaillen.

Illalla Conny tuli meille hoitamaan lapsia ja lähdimme aikuisten kesken iltaa viettämään. Aloitimme illan Shangri-La hotellin Jade on 36 -baarissa, jossa ihailimme näkymää Bundille.

Alkudrinkkien jälkeen siirryttiin joen toiselle puolen ja kävimme toisilla drinkeillä Bar Rougessa. Nyt ihailimme näkymää vuorostaan toiselle puolen jokea.

Drinkkien jälkeen siirryimme alakertaan illalliselle Mr & Mrs Bund -ravintolaan, jossa ruoka oli todella hyvää.

Alkuruoat

Pääruoat

Jälkiruoat

Ruokailun jälkeen kävimme vielä jälkiruokadrinkeillä The Glamour -baarissa. Jonka jälkeen suunnattiin kotiin nukkumaan.

Viiniautomaatti

Tänään meillä oli kevyt aamupala sillä ajattelimme mennä brunssille  myöhemmin. Kävimme ennen brunssia kävelemässä Yu Gardenin -alueella ja nähtävää oli paljon.

Yu Gardenista menimme nälkäisinä brunssille Yi Cafeehen.

Kotona kävimme uimassa klubitalolla ja illalla katsoimme elokuvaa.

Aamulla vieraille sanotaan heipat ja me jatkamme arkeamme täällä, lasten vielä lomaillessa tämän viikon.