Sivut

keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Good morning Vietnam!

Terveisiä Ho Chi Minhistä (Saigonista). Saavuimme tänne viime yönä. Lähdimme Shanghain Pudongin lentokentälle hyvissä ajoin ja kentällä hyvästelimme autokuskimme Mr. Wangin, joka oli kuskinamme viimeistä päivää. Olemme tilanneet meille uuden auton, joka tulee toisesta firmasta kuin nykyinen automme ja näin ollen sieltä tulee myös uusi kuskimme David, jonka tapaamme loman jälkeen.

Mutta itse matkaan. China Easternin lentomme, oli yllätys yllätys - myöhässä ja koneeseen pääsimme tunnin myöhässä eli klo 23.15. Tässä vaiheessa olimme jo kaikki hyvin väsyneitä. Koneeseen päästyämme kapteeni ilmoitti, että ruuhkan vuoksi lähtömme viivästyy edelleen. Eli odottelimme koneessa vielä toisen tunnin ennenkuin pääsimme vihdoin matkaan.

Onni tutustuu lentokoneen turvaohjeisiin.

Koneen noustessa ilmaan olin Onnin kanssa jo untenmailla ja nukuin koko lennon ajan. Laskeuduimme Ho Chi Minhin kentälle klo 3.30. Onneksi kentällä ei ollut ruuhkaa ja kenttä on lähellä hotellia, joten nukkumaan pääsimme klo 5 aamulla. Päätimme nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja heräsimmekin tänä aamuna klo 10. Emme ehtineet hotellin aamiaiselle, joten söimme hotellin aulan teesalongissa.

Aamiaisen jälkeen tutkimme karttaa ja lähdimme kävelemään kohti keskustaa. Kaupunki on valmistautumassa Kiinalaisen uuden vuoden viettoon ja kaupunki oli täynnä koristeita.

Lounaan jälkeen kävimme jätskibaarissa ja ostoksilla. Poikien suunnatessa sotamuseoon.

Hotelliin päästyämme Emma käväisi uimassa.

Alkuillasta joimme drinkit hotellin baarissa

ja lähdimme kaupungille ja kovin näytti kaupunki erilaiselta iltavalaistuksessa. Liikenne on täällä todella hurjaa. Autot ja mopot eivät aja kovaa, mutta liikennettä on paljon. Tuntui välillä, että Shanghain liikenne ei ole mitään tähän verrattuna.

Illallisen söimme katukeittiössä, jonne uskaltauduimme nähtyämme siellä paljon muitakin turisteja.

Tarjoilija leikkasi ravut valmiiksi.

Ruoan jälkeen kävelimme vielä iltatorilla.

Ja sitten hotellille takaisin ja nukkumaan.