Sivut

keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Turistina Shanghaissa - LuJiaBang Lu & Taikang Lu

Räätälimarkkinat eli LuJiaBang Lu, kuten me täällä sitä kutsumme. Markkinat sijaitsevat LuJiaBang -tien (Lu) varressa ja siitä nimitys.

Oli aika teetättää siellä vaatteita, jotka ovat hävyttömän halpoja. Olen tilannut täältä jokusen vaatteen (mekkoja, takkeja, paitoja ja iltapuvun). Jokaisella on varmasti omat suosikkiräätälinsä ja olen minäkin joidenkin suositusten perässä mennyt. Yhden kohdalla palvelu oli huonoa ja takki kaksi päivää myöhässä. Okei, onhan minulla aikaa odottaa se kaksi päivää ja monesti vaatteen ollessa myöhässä olen todennutkin vain, että ei haittaa, tulen myöhemmin. Mutta olipa vastikään tilaisuus johon jakkutakin tarvitsin ja takki ei ollut valmiina perjantaiaamuna, kun sen piti olla valmiina jo keskiviikkona. Henkilökunta oli töykeää ja kohautteli hartioitaan sanoen, tule huomenna. Olin jo hyvää vauhtia suuttumassa ja totesin heille tarvitsevani sen tänään. Luvattiin sitten tuoda kotiin klo 16 mennessä. Klo 16.15 eikä takkia edelleenkään näkynyt. En voinut myöskään laittaa toista jakkuani, koska se oli heillä mallina. Olin superraivona. Illalla kotiin tullessa takki oli jo tullut, Conny oli ottanut sen vastaan. Tilattu takki oli niinkuin piti, mutta oma vanha takkini oli täysin likainen ja täynnä erivärisiä langanpätkiä. Kiukku taas nousi pintaan ja revin heti ko. paikan käyntikortin. Sinne en mene enää koskaan. Monella on varmasti ko. paikasta hyviäkin kokemuksia, mutta minua tämä räätäli ei vakuuttanut. En muista räätälin paikkanumeroa, kun revin sen kortin ;) mutta nimi oli Jack ja 1. kerros.

Laatu ja palvelun taso vaihtelevat markkinoilla, sen olen saanut itse huomata. Minä olen kyllä laadullisesti ollut tyytyväinen kaikkiin tilaamiini vaatteisiin. 

Mutta nyt oli siis aika suunnata Annan kanssa markkinoille. Tilasimme hänelle viime viikon perjantaina jakun ja Cashmere -takin, ja nyt oli takkien haku sekä minun iltapuvun haku.




Huiveja on joka lähtöön, arvatkaa montako olen jo hankkinut...



Täältä saisi muutamalla kympillä (euro) pikku prinsessoille ihania pukuja.

Iltapuvun sovitus, korjauksien jälkeen tästä tuli täydellinen :)

Annan molemmat takit olivat heti oikeankokoisia ja Anna tosi onnellinen uudesta takeistaan, varsinkin tästä talvitakista.

Markkinoiden ulkopuolella ihastelimme vielä korumerta, arvatkaa monetko korut olen täältä ostanut...



Räätälimarkkinoiden jälkeen suuntasimme lounaalle taiteilijakortteliin eli Taikang Lu:lle. Kuljimme pitkin kapeita kujia ja kävimme ihanissa putiikeissa. Arkisin päivällä alue on rauhallinen ja iltaisin ja viikonloppuisin ruuhkaisempi. Ehdottomasti näkemisen arvoinen myös illalla - kivoja drinkkibaareja ;)





Tällaisia hattuja ei ihan heti tulisi Suomessa vastaan. Tyydyinkin perinteisimpiin...








Kiitos tästä päivästä, vaikka ääni oli edelleen poissa ja kova yskä päällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti