Sivut

torstai 26. joulukuuta 2013

Tapaninpäiväajelulla

Hyvää Tapaninpäivää! Onko tullut syötyä ähkyksi asti jouluruokaa?

Täällä Thaimaassa on lomailtu rauhallisissa merkeissä. Eilen olimme rannalla lasten kanssa koko päivän ja illalla kävimme Chaweng beachilla syömässä erittäin hyvässä Italialaisessa ravintolassa nimeltä Duomo. Ravintola on aika pieni ja omistaja on Italialainen. Aivan järjettömän hyvää ruokaa, suosittelen kokeilemaan jos Koh Samuille olette tulossa.

Mutta tänään Tapaninpäivänä päätettiin pitää "rantavapaa" päivä ja vuokrasimme auton ja lähdimme Tapaninpäiväajelulle.

Kiersimme koko saaren. Oli hauskaa päästä ajelulle ihan oman perheen kesken, ilman ulkopuolista kuskia. Vesa tykkäsi ajaa autoa viiden kuukauden tauon jälkeen ja hyvin sujui, vaikka liikennekin oli vasemmanpuoleinen.

Minä toimin kartturina ja siitä onkin aikaa, kun on ajettaessa ihan perinteistä karttaa käytetty...

Ensimmäiseksi menimme lounaalle Four Seasons -hotelliin, jossa kävimme lounaalla myös viimeksi ollessamme Samuilla, noin viisi vuotta sitten.

Hotelli sijaitsee jyrkässä rinteessä ja hotellin vastaanotto on huikeissa maisemissa itse bungalowien ollessa rinteessä. Hotellin alueella liikutaan sähköautoilla.

Ravintola sijaitsee rannalla.

Lounaaksi söin kalaa (Red Snapper) ja vihanneksia.

Ja jälkiruoaksi itse tehtyä Magnum -jäätelöä.

Hotellin rannassa on vessa, joka oli niin hauska, että pakkohan siitä oli ottaa kuvia...

Hyvän lounaan jälkeen suuntasimme katsomaan elefantteja. Tällä kertaa emme menneet ratsastamaan niillä, vaan ainoastaan syötimme, banaaneja.

Elefanttipaikan vieressä oli muutakin nähtävää.

Elefantin syöttämisen ja nähtävyyksien jälkeen ajoimme saaren korkeimmalle kohdalle, jonka näköalaravintolaan pysähdyimme virkistäville juomille. Sää oli utuinen, joten näköalat eivät olleet kovin kummoiset.

Päivä oli kivaa vaihtelua allas/rantaelämään ja lasten teki hyvää nähdä miten paikalliset ihmiset elävät. Kysyttävää riittikin paljon ja puheentulva oli loputonta.

Jäljellä on vielä kaksi lomapäivää Thaimaan lämmössä, katsotaan miten ja missä ne vietetään ;-)